Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

tisdag 9 september 2014

Förändra med olika stilar..

Vitt & svart
Köket före-alla förändringar.
Soffa i köket och rosa Panton stolar.
Efter första "renoveringen"
Dukning inför fotografering Leva&bo/Expressen

 Tapet från MrPerwall
http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/1599334_360097840821370_67822444_n.jpg
Här med nya grå stolar från norska Martinsen.

Tapet från MrPerswall
Här visar jag bilder från mitt kök i mitt gamla boende. När man jobbar med inredning så gör man ju ständigt om skulle jag vilja påstå. Vill visa hur man kan skapa stilen man söker genom att blanda nytt/gammalt billigt/dyrare. Jag köper själv det mesta på auktioner, som jag sen klär om och målar i önskad kulört. Blandar mina fynd med både budget och lite dyrare. Att skapa en unik egen stil är ju att Hitta Det Du själv gillar. Här började jag med att från herrgårds gula väggar måla allt i vitt. Tapetsera med Mr Perswalls photo tapet. Ikea stolar i vitt. Kristall krona från auktion i Danmark. Bordet från auktion som fick bli svart.Grå fåtöljer från Riviera Maison. När jag sen ville ha en mer "ruff" stil så målade jag om i mörk grått. Grått står för elegans och är en harmonisk färg. Jag ändrade till en ny photo tapet från MrPerswall. Kristall kronan byttes till Ikeas industri lampor. Dessa lampor "misshandlade" jag med sand papper/hammare till en sliten look. Vid ett senare tillfälle målades de även om i silverkrom. Stolarna byttes till grå fåtöljer från norska Martinsen (mitt bästa stols kök, galet sköna)Samma kök alltså men att just kunna förändra med nya färger och stilar. Hämta gärna inspiration från inredningsböcker och magasin, det gör jag själv.

Inga kommentarer :

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!