Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

tisdag 10 juni 2014

Café Tutingen....




 ..för dem som känner mig väl, vet att jag är en riktig "fika nörd". Ett av mitt absoluta favorit fika ställe är Tutingen i vackra Askersund. Bakverken görs i det egna konditoriet med inspiration från både Sverige & Italien. Här inne möter man 1700-tals "herrgårds" miljö. Vackra sitt grupper i bondrokoko, gustavianskt och glänsande kristall kronor som speglar sig i guld speglarna.. Hand plockad inredning med rätt känsla och helt i min smak. Trevlig och vänlig personal. Att få sitta ner i denna vackra miljö och av njuta en god fika, ja det är väldigt trevligt. Ett tips att besöka!!


Bondrokoko blandat med en antik gustaviansk ljuskrona.

Vacker inredning, här en rokoko grupp i blått.

Ståtlig inredning, helt i min smak.





Inga kommentarer :

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!