Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

tisdag 18 mars 2014

Att inspireras,,,,



Skapa stilen….
Vi drömmer oss bort i tidningar av vackra bilder. Oj vad dyrt det ser ut, tänker vi. Lär Er skapa stilen med en mindre budget. Här visar jag en bild (översta) som jag såg i en inrednings tidning. Eftersom jag har en förkärlek till djurmönstrat så blev jag självklart väldigt inspirerad och ville gärna ha en liknande hissgardin i zebra. Hissgardinen på bilden kommer från Joe Martin för Falconetto 1978, alltså en exklusivare och dyrare variant.
Jag hittade mitt tyg i en butik i Skövde som heter Tygposten. Pris per meter ca 60kr/m. Finns även att hitta på nätet. Ni behöver även rundstav till nedrekant och en list till övre kant. Vitt band om man vill göra en gardin som går att ”hissa”. Enkla raksömmar och sy ”fickor” att trä in list/rundstav i. Skruva fast små krorkar att hänga upp den med.
Nedre bilderna är mitt resultat. Enkelt och inte speciellt tidkrävande eller dyrt, men det ser exklusivt ut. Eller vad tycker Ni?

Inga kommentarer :

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!