Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

torsdag 1 april 2010

Hemma hos mig o lite annat..


Här kommer lite bilder från mitt hem, ska måla rummet i en mörk varm grå färg. Fondväggen i silver/grått/vitt är från mitt kök o så har jag fått hem min fina gustavianska spegel. Tapeten som jag hittat från MIDBEC, ska jag ha som fond vägg bakom min kassa disk i butiken. Svarta byrån har jag förvandlat från en trist furu byrå till en stilfull, med matt svart färg o satt dit vackra ängla beslag(fattas ett nyckel beslag på bilden). Nya vackra beslag kan ju göra om vilken möbel som helst till en riktigt elegant/lyxig känsla. För att skapa ett hem med exklusive känsla, behöver man inte vara miljonär utan hitta möbler som man just kan göra om med enkla o billiga medel. Kika på loppisar o auktioner köp möbler du gillar, måla om o klä om med tyger. IKEA har fått in mycket vackra och kraftiga tyger som gör sig bra för möbler, det billiga meter priset gör att man i stället för att köpa nya möbler kan klä om sina gamla o spara pengar.


























































5 kommentarer :

Åse - Interiörguiden sa...

Byrån blev verkligen jätte bra! Jag gillar verkligen dina förändringar av möbler, fantastisk inspiration. Tack ska du ha!. Jag är så nöjd med min matgrupp (förutom bordsskivan som är flammig, men det ska jag lösa).

Glad Påsk!

sinnlighet sa...

Kära Du, jag skulle när som helst kunnat flytta in i Ditt hem. Det är så himla vackert och så skönt personligt!

Agneta

Isabell sa...

Hej E!
Jag håller med dig... leta efter billigt och gør om sjalv.

Nu sitter jag "hemma" i Nord - Norge, njuter av solen och ska snart på isfiske.

Glad Påsk!
Kram Isabell

Lovely Home sa...

There is an art to buy something new trick is to find furniture and conjure with its small work ((;
Happy Easter
xoxo
Patricia

According to Nicky sa...

Hej söt! :)

Sååååå fint du har det hemma!! Ville bara kika in och önska dig en riktigt glad påsk med mycket sol, vila och god mat! ;)

Kramar/Nicky

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!