Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

måndag 21 december 2009

SKÖNA HEM nr:1 2010

Vill tipsa om nya nummret av tidningen SKÖNA HEM. Reportage hemma hos Martin Nihlmar i London. Martin ingår i design duon JIMMIE & MARTIN, som jag har inspirerats mycket av. Deras coola möbler i gammal stil som möter 2000-talets "graffiti" på möbler som karmstolar, skåp, sängar mm. De har även nyligen designat tapeter för svenska Your Wallpaper, och mattor för Bolon. Killar som har lyckats genom att just skapa en unik stil. De har kunder som bla: Kelly Osbourne, Kylie Minogue, Liam Gallagher. NOT BAD!!!!!









7 kommentarer :

Tarja Mustonen-Blomquist sa...

det var riktigt tuffa stolar, lite punkiga!!Önskar dig God Jul o Gott Nytt År!! Vi höres, kram Tarja

Isabell sa...

Åh, deras möbler är bara helt fantastiska. Jag, som du, har inspirerats mycket av dem, men de vågar gå utanför ramarna ännu mer än jag gör. Det gör dem unika! Snygga bilder du har på deras möbler!

Lycka till med ditt eget framöver!
Önskar dig en fantastisk JUL!

Kram Isabell

charm design sa...

Så spennende,takk for tipset.
Ønsker deg og din familie en riktig god jul og et godt nytt år.Jule klem fra Heidi

Ulrica sa...

Wow!! Den måste jag köpa!! Deras möbler är supercoola!
God Jul Igen till dig!!Vi åker om en stund!!
Kramar//Ullis

C De-sign sa...

Härligt med nya friska kreatörer... tänk vad mycket duktigt folk det finns! Nu vill jag önska dig EN RIKTIGT GOD JUL!!!! STOR VARM JULKRAM fr C

Lisbeth sa...

Hej, härlig blogg du har. Och intressant inlägg. Kanske dags att ta bort plasten kring senaste Sköna hem ;-)
God Jul,
från Lisbeth på

http://wabisabi-style.blogspot.com/

According to Nicky sa...

Hej söt!

En riktigt God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig och din familj! Kramar i massor till dig!!! Nicky ;)

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!