Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

fredag 13 november 2009

bytt skepnad..

För ett tag sedan visade jag en skymt av min rokoko baljsoffa, då jag börjat att klä om den från vitt till svart. Skulle lämna in sittdynorna till sömmerska tänkte jag men nu har jag istället sytt dom själv, blev riktigt bra men lite extra jobb när man ska dubbel sy en kant runt hela dynan på upp/ned sidan men lika bra att göra det ordentligt när man ändå ska göra om den. Från början var den i brunt trä och gammal sammet klädsel, jag hade turen att få den helt gratis på en blocket annons. Nu står den här nästan klar & fylld av Design by E kuddar, ska bara på ett kantband till sist.











































4 kommentarer :

Galleri Omberg - M Liljeqvist sa...

Wow, vilka stolar!
Själv målar jag stora väggmålningar och gillar grafisk stil.
Kolla in min blogg:)

Isabell sa...

Shit, va snygg soffan blev! Jag gillar dina kuddar och du är fantastisk på att använda svart/vit/beige/gråa kulörer. Jag gillar!
Ha en trevlig helg nu!
Kram Isabell

sinnlighet sa...

Du har en magisk feeling för fingertopps-känsla..... Säger bara WOOOW.

Agneta

C De-sign sa...

Vad duktig du är! Ett himla jobb att sy.... jag har en soffa här...men kommer inte igång! Ska nog ut och leta grankottar ialla fall....så fint julgranspynt du gjort! Kram fr C

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!