Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

onsdag 19 augusti 2009

På besök bland stilstolarna..

Visar lite bilder från den anrika stolsfabriken jag köper in mina ny producerade möbler ifrån. Kvalitets möbler som har tillverkats här sen 1957 och bildhuggerierna görs för hand av mycket kunniga hantverkare som har varit med sedan början. (med på bild Bengt-Åke & Olof)Träslaget är i massivt trä så som bok. Det är ytterst viktigt för mig att kunna sälja möbler med denna höga kvalitet och hantverkskunnande. Man känner sig alltid lika Välkommen när man kommer hit och så får man lära sig och se hela processen
, från mall till färdig trären stol, där jag sen tar vid och målar upp och klär i ett snyggt tyg, allt efter kundens önskemål. Välkomna att höra av Er för frågor till mig angående beställning mm. Tfn 073-9164045 Elizabetth



















3 kommentarer :

lugnet sa...

Wow, så mycket stolar!! har du lagt en beställning på rubbet, hihi!! Jättevackra, det syns att det är kvalitet!! Har kontaktat en fabrik, men jag skulle vilja ha en modell med klädd rygg så man kanske måste specialbeställa.. Så skönt när det är trärent direkt från början!!
Hoppas du får en skön förtsatt vecka och får massor av beställningar!!!!
Kram//Ulrica

lugnet sa...

Hej igen!!
Nu såg jag barstolen "rosen"!! Så snygg!!! Vilken höjd har den?

Kram//Ulrica

Elin sa...

Åh så spännande att få se de vackra stolarna tillverkas enligt gammal tradition...

Och visst är det viktigt med kvalitet... Sakerna ska ju hålla i många år framöver...

Önskar dig en underbar helg...
Många kramar
Elin

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!