Om mig

Design by E

Design by E
Elizabetth Henberg

tisdag 21 juli 2009

Att göra val...

Hade turen att komma över denna mycket vackra rokoko soffa på en antik/loppis butik i söndags. Direkt när man ser en möbel får man ju en bild i huvudet av hur man skulle kunna tänkas göra om den. Tyg val kan ofta vara svårt för att just den möbeln skulle passa i så många utföranden. Det bästa tipset tycker jag dock är att prov lägga tyger på soffan, som man tänkt sig. Jag har målat soffan svart matt, sprayat upp alla beslag i guld(slitet upp ytan). Efter att nu prövat mig fram i olika tyg/färg val så ska den få bli helt svart. Det gör ju även valet av kuddar enklare att variera i blandade färger o kombinationer. Ni får se när det är helt klart.



























11 kommentarer :

Jema Rose sa...

Den kommer att bli SÅ fin!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Lantliv sa...

Den blir ju läcker....Som du säger så blir det ju lättare att matcha till och dessutom lättare att sälja den då svart alltid går hem...
Var på auktion i lördags...var för långsam...missade en rokokofåtölj..åh vad sur jag blev..Har också blivit sugen på att börja tapetsera igen...Har börjat med en fåtölj som jag skall visa som serie till färdigt skick..
Den som har spickat på nubb innan måste ha varit riktigt arg för de kryllar av dem...långa nubb...+ att de har börjat rosta...så att klä av den har tagit tid...snart färdig dock....Sitsen är bra så jag skall klä om den...längtar..
Kram Anne-Lee

charm design sa...

Nydelig sofa...jeg likte veldig godt det stipete stoffet.Gleder meg til å se den klar.

Tiina of LiviaConcept sa...

Elisabeth, det är så fint! jag skulle behålla guldtyget om inte det är alldeles slitet... det är så vackers! annars randigt, beige-vitt tror jag. beige - vitt med lite guld.. jaa! mums :)

ha en skön helg!
Tiina
liviaconcepts.blogspot.com

Classic Style in City sa...

heej, kollar in lite snabbt, måste pausa från solen..fin soffa..ser väldigt snygg ut som den är..men svart är mycket raffigt..spännande att se..ha det gott

mhalin sa...

Hejsan! Vart någonstans kommer du ifrån och om du vet någon bra loppis för antik möbler runt om i uppsala/sthlm så skulle jag gärna få reda på dom :)

hoppas du har det bra! :)

Design by E sa...

Hej mhalin!

Tack för din kommentar.
Jag är uppvuxen långt ut på landet, untanför Töreboda(skaraborg).
Jag rekommenderar auktionskompaniet i Sthlm, man kan göra en del bra billiga köp på dessa auktioner.

mvh Elizabetth/Design by E

Anonym sa...

Kan man köpa den? MVH Victoria

Elizabetth sa...

Hej Victoria!

Ja den är färdig o kan köpas. Maila mig om du vill ha bilder på den. mvh Elizabetth Design by E

Elizabetth sa...

Hej Vicktoria

Ja man kan köpa soffan, den är färdig nu o klädd i svart linne tyg.

mvh Elizabetth

Design by E sa...

Hej Vicktoria! Soffan finns till försäljning i min butik. Mvh Elizabetth Design by E

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!