Om mig

Kreativ före detta egenföretagare med stort engagemang, som genom ett genuint intresse av inredning och ”Learning-by-doing” samt kurser och utbildningar har anskaffat mig en stor kunskap inom mode/inredning. Uppvuxen i Karlsborgs trakten som är omgivet med vacker natur och sjöar, därav ett stort natur och friluftsintresse. Tapetserar/målar om möbler, gärna gustaviansk/rokoko till moderna unika exemplar. Designar och syr upp textilier. Tror på att kunna skapa "stilen" utan att behöva vara miljonär. Välkomna till min blogg, hoppas jag kan inspirera just Dig som läser detta. kontakt: ehenberg@hotmail.com tfn: 073-9164045

Elizabetth/Design by E

fredag 22 februari 2008

MÖBELGROSSEN!!!


..ett bra tips till er som går i "köpa skåp tankar"
Möbelgrossen utanför göteborg har massor med
snygga möbler och de bästa är priset ca halva
priset eftersom de inta har några "mellan händer"
länkar till deras sida..








11 kommentarer:

Jema sa...

Vilka fina möbler, särskilt skåpet längst ner, gillar dörrarna på det!

<3

Mamma Millan sa...

vilket unerbart skåp..o så härligt det såg ut med badet.....ska ta mig ett långt hett bad i morgon bitte...nu måste jag sussa!!

Have a picefull & lovely Sunday!!!
♥Kram Millan♥

Härligheter enligt Erika sa...

Precis stilen vi ska skapa i vårt blivande sommarhus! Måste kika mer i din inspirerande blogg.
Ha det gott!
Erika

PSIJ sa...

Ja visst är möblerna fina men efter att ha beställt möbler där ifrån och fått vänta i 5 månader på att få dom skulle jag inte rekommendera min värsta fiende att beställa från dom.
När den utlovade möbelleveransen uteblev för sista gången drog dom en snyft historia om att de hade tappat just våran pall i backen vid paketering, vilket jävla skitsnack.
Handla inte från möbelgrossen!!!

Anonym sa...

Nej nej nej! Möbelgrossen må ha fina möbler för bra peng, men när dem säger att vi får möbeln inom 1mån och den kmr 4mån efter är inte OK, anledning var att dem hade tappat bort sin cointainer! Och ju längre tid gick så kom dem upp med det ena och det andra, och dem är inte lätta att få tag på heller om man tex undrar vart möbeln har tagit ivägen, och när man väl få tag på dem så är dem allmänt spydiga och otrevliga!

Köp om du vill vänta på din möbel länge.. enbart!

Cilla sa...

Jag har handlat vid tre olika tillfällen på Möbelgrossen och alltid varit supernöjd med både möblerna och leveranstiden.
Underbart snygga vita möbler!

Kanske hade ni bara otur med leveranstiden.....

Ha en sköööööön sommar.

Cilla

Design by E sa...

Hej Cilla!
Tack för att du lämnat en kommentar o att du haft tur o är nöjd med dina köp.Finns ju alltid "måndags ex" så det är väl vad några har råkat ut för tyvärr.

mvh E

Anonym sa...

NOT!!!!!

Snygga möbler, absolut! MEN!! Som de informerar på hemsidan, kan "små" sprickor och sättningar uppstå då möblerna är av trä som är naturmaterial. Problemet är att det inte blev några "små" sprickor, utan det bara smäller till ordentligt och hela stolsryggen gick av på minst 2 ställen/stol. Dvs alla 4 stolar sprack och 2 av dem på 4 ställen... kvalitet? NOT! Absolut inte värt att vänta i flera månader, sedan glädja sig över att man fått sig ett snyggt set och därefter spricker stolarna inom 1-2 veckor.... Dryga är de att ha att göra med ja....

Anonym sa...

Hej, Vill bara lämna en komenter angående Möbelgrossen. Beställde en skänk som det var genomgående sprickor i trät när jag fick den. Inga skador på embalaget. Alltså ingen transporskada! De avslog min reklamation direkt och hänvisade det till transportskada. Trät i deras möbler är inte av bästa kvalitet, speciellt drabbad blir man under vintertid i Sverige när vi har låg luftfuktighet som påverkar trät att rör på sig. En spricka kan komma när som helst, även efter man fått möbeln. Se bild på min skänk på följande länkar:
http://www.fairshopping.se/opinions/view/9313, http://www.familjeliv.se/Forum-5-87/m56051139.html

Mvh / Klasse B

Anonym sa...

Jag har handlat massor av möbler hos Möbelgrossen. Jag har alltid blivit trevligt bemött och fått mina saker i tid.
Inga av mina möbler har skadats, varken av transport eller senare!

Mvh Ulla

isawinstedt sa...

Måste bara säga att jag och min familj/ syskon har handlat jätte mycket från möbelgrossen till våra hem och har bara varit positivt bemötta och är jätte nöjda med allt vi köpt. Inget har spruckit, gått sönder eller flagnat. Visst fick vi vänta ett par månader en gång på en hallmöbel som de inte hade på lager men det får man ha överseende med då de skall fraktas från andra sidan klotet. Skall dit imorgon och handla två nya möbler till! :)

Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!